Praktisk information till hyresgäst
Tillbaka till startsidanHyresgäst i fastighet med lösning från VENI Metering
I fastigheten där du är hyresgäst är det VENI Metering som hanterar mätning, fördelning och fakturering av el på fastighetsägarens vägnar. Som hyresgäst får du detaljerad insikt i din elförbrukning samtidigt som fastighetsägaren har full översikt över den samlade förbrukningen i fasigheten.
Behöver du mer hjälp? Vanliga frågor
Vad är min förbrukning?
Din förbrukning hittar du på «Min sida» eller på fakturan.
Hur går mätaravläsning till?
Din mätare har ett serienummer som kallas mätarnummer. VENI Metering har installerat mätare hos alla abonnenter. Värdena på dessa samlas in och kontrolleras löpande.
Vad är min nätavgift?
VENI Metering fakturerar efter samma nätavgift som din lokala nätägare. Om du vill veta mer om din nätavgift, vänligen kontakta din lokala nätägare.
Stängnings- och återöppningsavgift
För en anläggning som står inför en stängning och återöppning på grund av bristande betalning tillkommer en stängnings- och återöppningsavgift.
Hur ofta blir jag fakturerad av VENI Metering?
VENI Metering skickar fakturor månadsvis i efterskott.
Får jag separata fakturor för leverans och överföring av el?
VENI Metering fakturerar både leverans och överföring av el på en enda faktura.
Kan jag välja elektronisk faktura?
Ja, vi erbjuder e-faktura via Peppol eller faktura via e-post som en PDF-fil. E-faktura aktiverar du i din internetbank. Ta kontakt med din bank om du behöver mer information.
Kundservice
Vår kundservice hjälper dig gärna!